2005-11-05

BLM är tillbaka

Det finns en skön lirare som heter Bogdan. Han är litteraturkritiker, eller som han säger i Bodil Malmstens blogg, författarkritiker: "Du är författare? Jag är författarkritiker och skriver om det i min blogg med flera tusen besökare. Nu jag ska läsa en bok av dina, om vilken kan du tipsa? Bogdan, Bogdans litterära magasin", varpå Bodil svarar: "Bodil till Bogdan! Du ska läsa alla mina böcker, en i taget. Lycka till.B.M."

I sitt första inlägg förklarar Bogdan varför han väljer att skriva om litteratur: "Hej och välkommen till Bogdans litterära magasin. Här jag ska skriva om litteratur, för litteratur jag älskar. Det finns andra saker jag också älskar, mest av allt mjölk. Men mjölk den blir så tråkig att skriva om. Pastörisering är inte så rolig som den låter, säg jag svär."

Bogdans litterära magasin finns HÄR!



Vill du läsa mer? Köp en bok!