2007-10-11

Det här med att blogga

Varför har jag en blogg? Den används knappt längre. Jag söker inga läsare.
Vem skriver jag för? Om svaret är att jag skriver för mig själv, varför ska jag då använda mig av ett publikt forum?
Mitt anteckningsblock borde duga...

Ändå är det något som lockat mig med bloggandet sen första dagen jag förstod vad det var. Eller, snarare trodde att jag förstod. För det är omöjligt att säga vilket inflytande bloggandet har på våra liv. I det lilla... och det stora. Vad händer när den privata människan blir publik? Kan denna, den numera publika, människan fortsätta vara privat, utan att hon påverkas av det? Dessa frågor har ställts förut, men svaren krävs inte just nu, bara reflexionen, och den kommer krävas på nytt igen.

Det där med att stanna upp och betänka sina steg ligger inte för oss (längre?). Är det något nytt? Det känns nytt, och lite främmande.

Men vad är det då som lockar med "Broadcast yourself"-åldern? Jag har inte tid att tänka ut nåt bra svar.

Etiketter: , ,



Vill du läsa mer? Köp en bok!