2005-09-27

G-mail, äntligen!

Nu har jag äntligen fått ett G-mailkonto. Det gör mig lite lycklig, men jag undrar ändå om min lycka består i att G-mail är det bästa av det bästa, eller om jag bara är glad att jag äntligen lyckats fjäska till mig en inbjudan? (Så värst svårt var det inte!)
Hursomhelst vill jag tacka den som gjort det möjligt för mig att aldrig mer behöva radera ett mail (G-mail har en gratis 2,5Gb inbox, det ni!), nämligen Erik Hultin från den fantastiska tvåmannabloggen "hit och dit" som du kan besöka på
http://www.hitochdit.com/ Ta er dit och läs, speciellt inlägget om musikindustrin, som åtminstone jag fann intressant.
Medlemmarnas förklaring av innehållet är följande:
"Tanken med sidan är att vi fristående från varandra ska kommentera nyheter och skeenden i omvärlden. Förhoppningen är att vi ska kunna bidra med ett visst mått av bondförnuft och i vissa fall med skärpa kunna kritisera beslutsfattare och andra som vi tycker förtjänar det."


Vill du läsa mer? Köp en bok!