2006-03-27

En lista

Jag tyckte att det var dags för en lista, så jag lånade en:

Senaste impulsköp: Magnus William-Olssons nya diktsamling.
Bästa promenad: När Disa vill promenera.
Favoritdryck: Iskallt vatten.
Äter lyxmiddag på: Lyxmiddag? Det lagar jag bäst själv.
Favoritgata: Rösgången.
Bästa förfestmusiken: Förfest? Jazz passar till det mesta. Miles Davis kanske?
En bra gå bort-present: Ska man syssla med sånt också?
Favoritlyxartikel: Cigarr.
Tidning: 00-tal.
Favoritdjur: Disa.
Stjärna jag vill träffa: Det har jag inget behov av.
Klädkonto per månad: Minimalt.
Det dyraste jag köpt: Bostadsrätt.
Bästa romanen: P.O. Enquist - Lewis resa.
Bästa diktsamligen: Gunnar Ekelöfs samlade återkommer jag ofta till, men det kanske är förutsägbart?



Jag undrar vad såna här listor tjänar till förutom att det dödar min tid?


Vill du läsa mer? Köp en bok!