2006-04-01

The youngest was the most loved

När Kent släppte sin hemska ep med den hemska barmkören så tänkte jag starta ett skivbål. Barnkörer i poplåtar är ett djävulens påfund tänkte jag. Nu har Morrissey släppt sin nya skiva Ringleader of the tormentors och om jag inte missat någon så innehåller två låtar barnkörer. MEN... Det krävs en Morrissey, ett geni, för att få mig att gilla barnkörer igen.
Skivan är en underbar helhet med ett par spår som sticker ut, och tyvärr också någon låt som inte håller måttet. The youngest was the most loved är en riktig dänga, och likaså inledande I will see you in far off place med en av skivans starkaste textrader: "If your god bestows protection upon you And if the USA doesn't bomb you I believe I will see you somewhere safe."

Morrissey har gjort det igen. Bättre än förra gången.
Köp skivan, det ska jag göra!


Vill du läsa mer? Köp en bok!