2005-09-14

Shakedown on 9th street

Jag var tvungen att ge mig i ut i skiten igen. Jag hade glömt att köpa fryspåsar, och utan såna blir det svårt att frysa in sitt nybakade bröd. Jag valde att åka till Spar i Haga istället för Ica Eneby, eftersom de annars skulle kunna tro att jag var tokig som kom dit två gånger med knappt ett par timmars mellanrum.
På väg ner i Spar, precis efter jag låst min cykel, möter jag tjejen som tog över vår gamla lägenhet. Vad ska man göra i såna lägen? Känner vi varandra tillräckligt bra för att hälsa, eller känner vi inte alls varandra? Hon kanske inte ens känner igen mig? Jag låtsades att jag var tvungen att känna efter om jag låst cykeln ordentligt, för att slippa pinsamheter.
Väl i affären tar jag mina fryspåsar och är på väg mot kassan, men kommer på att jag inte har några chips hemma, och till chips passar ju alltid läsk. Så otroligt onödigt. Jag ska nog vägra äta dem, bara för att straffa mig själv.


Vill du läsa mer? Köp en bok!