2005-09-15

Arbetsgivarintyg

Vad kul att allting strular. Jag har en anställning som löper t.o.m. den siste September, trots att jag bara jobbat till den 9:e Sept. vilket innebär att jag inte har jobb, och inte rätt att söka Alfa-kassa, eftersom de kräver arbetsgivarintyg. Och något sådant kan jag inte få förrän mitt kontrakt går ut, om jag inte säger upp mig, men då har jag en månads karens på kassan. Det finns en annan möjlighet: att Flextronics ger mig sparken, men då kan de inte anställa mig igen, och jag kan inte hoppa in under ex. älgjakten i Oktober om jag inte fått jobb då, plus att det ser dåligt ut om jag fått sparken, oavsett skäl.
Kul!
Räknar jag lite fort så blir det 10 (vardagar fram till den siste!) + 5 karensdagar utan några som helst pengar. 15 dagar!!
DET SKA BLI SÅ ROLIGT!


Vill du läsa mer? Köp en bok!